Zadzwoń: tel. 604 339 781

Zajęcia dla dzieci (klasy 3-5)

Cykliczne, półtoragodzinne zajęcia z programowania gier odbywające się raz w tygodniu na terenie szkoły (po godzinach lekcyjnych) lub w naszej placówce.
Młody Koder to zajęcia przygotowane z myślą o uczniach klas 3-5 Szkoły Podstawowej, którzy interesują się informatyką, komputerami oraz lubią grać w gry. Wykorzystujemy zamiłowanie dzieci do grania w gry, by nauczyć je ich projektowania, kodowania, rozwinąć umiejętności logicznego i analitycznego myślenia oraz tworzenia prostej grafiki. Udział w zajęciach nie wymaga uczestnictwa we wcześniejszych kursach, ale może stanowić kontynuację i uzupełnienie wiedzy zdobytej podczas kursów Młodego Konstruktora i Młodego Programisty.

Zajęcia dla dzieci (klasy 3-5)

Cykliczne, półtoragodzinne zajęcia z programowania gier odbywające się raz w tygodniu na terenie szkoły (po godzinach lekcyjnych) lub w naszej placówce.
Młody Koder to zajęcia przygotowane z myślą o uczniach klas 3-5 Szkoły Podstawowej, którzy interesują się informatyką, komputerami oraz lubią grać w gry. Wykorzystujemy zamiłowanie dzieci do grania w gry, by nauczyć je ich projektowania, kodowania, rozwinąć umiejętności logicznego i analitycznego myślenia oraz tworzenia prostej grafiki. Udział w zajęciach nie wymaga uczestnictwa we wcześniejszych kursach, ale może stanowić kontynuację i uzupełnienie wiedzy zdobytej podczas kursów Młodego Konstruktora i Młodego Programisty.

Program zajęć

Zajęcia odbywają się raz w tygodniu (po 90 min) przez cały semestr (12 spotkań w semestrze). W trakcie każdego spotkania dzieci w parach programują gry, tworzą animacje, kartkę świąteczną. Podczas zajęć Młodego Kodera nie ma budowy z klocków LEGO. W trakcie kursu semestralnego dzieci wykonają m.in. program do rysowania (stworzą własnego Painta), grę z nagrywaniem dźwięków, która umożliwi dialog Kursanta z komputerem, kartkę świąteczną, stworzą wieloetapową grę – labirynt, grę Snake’a. Wszystkie stworzone przez dzieci gry zostaną im przekazane zarówno w formie do dalszej edycji (by mogły w domu modyfikować grę), jak i gotowej do grania (nie wymagającej instalacji dodatkowego oprogramowania).

Poza podstawami programowania podczas zajęć dzieci rozwijają umiejętności:

  • budowania sekwencji
  • myślenia analitycznego
  • myślenia przyczynowo – skutkowego
  • samodzielności, ale też pracy w zespole
  • cierpliwości
  • kreatywności w rozwiązywaniu napotkanych trudności
  • rozwiązywania problemów

Cykl zajęć pozwala dzieciom na systematyczne zdobywanie wiedzy, pogłębianie jej a tygodniowe przerwy między zajęciami umożliwią zapamiętanie materiału jednocześnie nie powodując przemęczenia. Po skończonym cyklu istnieje możliwość kontynuacji.

Materiał dydaktyczny

Do pracy z uczniami starszymi (klasy 3-5 szkoły podstawowej) wybraliśmy bardziej zaawansowany język programowania Scratch 2.0. Jest to połączenie programowania graficznego z tekstowym, dlatego też na zajęcia zapraszamy dzieci, które potrafią płynnie czytać. Programowanie w Scratch’u umożliwia łatwe tworzenie interaktywnych historyjek, animacji, gier oraz muzyki.

Programowanie odbywa się w sposób wizualny - elementy języka mają kształt puzzli a poprzez przeciąganie mogą być układane w określonym porządku. W ten sposób tworzy się kod przypisany określonemu obiektowi. Obiekty mogą reagować na zdarzenia zewnętrzne. Wygląd postaci przypisanych do obiektów można wybierać z zasobnika, tworzyć lub importować z zewnątrz.

Graficzny sposób programowania jest przyjazny i intuicyjny dla uczniów, a jednocześnie, dzięki zastosowaniu algorytmów kształtuje logiczny sposób myślenia. Prowadzi to do uporządkowania procesów myślowych, co jest szczególnie ważne w rozwoju kompetencji matematyczno-przyrodniczych. Interaktywna forma zajęć zapewnia świetną zabawę i zaangażowanie uczestników. Przyswajanie wiedzy jest efektywne, gdyż uczestnicy są motywowani do podejmowania wyzwań, które z jednej strony stanowią zabawę, a z drugiej prowadzą dziecko przez labirynt praktycznych zagadnień, przydatnych w bieżącej edukacji szkolnej.

Cena

Opłata za semestr wynosi 780,00 PLN (680,00 PLN dla kontynuujących naukę*):

  • 180 zł (140 zł*) - zaliczka (potwierdzenie uczestnictwa do 5 dni od zapisu)
  • 200 zł (180 zł*) - 15 października
  • 200 zł (180 zł*) - 15 listopada
  • 200 zł (180 zł*) - 15 grudnia

W przypadku płatności jednorazowej, cena kursu jest niższa o 10% i wynosi 702,00 PLN (612,00 PLN dla kontynuujących naukę*). Płatność powinna być uiszczona do 5 dni od dokonania rezerwacji, jednakże nie później niż w dniu rozpoczęcia zajęć.

* Dotyczy osób, które uczestniczyły w Kursie Semestralnym, Półkoloniach lub Koloniach. Przy zapisie, w polu "kod promocyjny" prosimy wpisać: KONTYNUACJA

W ramach zajęć semestralnych gwarantujemy Państwu:

  • 24 godziny lekcyjne (12 spotkań x 90min)
  • zajęcia w grupach maksymalnie 12 osobowych
  • komfortową edukację w zespołach dwuosobowych
  • opiekę i wiedzę wykwalifikowanej kadry (2 prowadzących w grupie powyżej 8 uczestników)
  • płytkę z grami wykonanymi przez Uczestnika
  • pokaz dla rodziców na zakończenie kursu
  • dyplom ukończenia kursu
Zapisz

 

Terminy i lokalizacje

Katowice, Uniwersytet Śląski - Instytut Fizyki

ul. Uniwersytecka 4

Semestr I (NOWA GRUPA!)
  • środa, 1730 - 1900 (I zajęcia: 10.10.2018)
  • sobota, 1100 - 1230 (I zajęcia: 13.10.2018)

Gliwice

ul. Ziemowita 1

Semestr I (NOWA GRUPA!)
  • poniedziałek, 1800 - 1930 (I zajęcia: 8.10.2018)

Zapisz

 

FAQ

FAQ

Zapraszamy na lekcję pokazową!

Już dziś umów się na lekcję pokazową w Fabryce Naukowców! Lekcja pokazowa jest bezpłatna - przyjdź i przekonaj się, czy nasze zajęcia spodobają się Tobie i Twojemu dziecku.

Budujemy roboty Lego

Zapisy

FAQ

Masz wątpliwości? Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania!

FAQ