Zajęcia dla dzieci (8-12 lat)
Kurs Programowania w Scratch’u Online z Instruktorem, to cykl 15 zajęć (po 90 min), odbywających się regularnie raz w tygodniu, w stałych grupach (max 8 osób). Zajęcia odbywają się online, za pomocą platformy Zoom i prowadzone są przez doświadczonego Instruktora.
Kurs jest skierowany do dzieci w wieku 8-12 lat, prowadzony jest w podziale na grupy wiekowe oraz na dwóch poziomach zaawansowania (podstawowy, średniozaawansowany).
Podczas Kursu dzieci uczą się projektować i kodować gry oraz animacje, rozwijają umiejętności logicznego i analitycznego myślenia oraz uczą się tworzenia prostych grafik.
W ramach kursu, Kursant/ka otrzymuje dostęp do Platformy Edukacyjnej, na której znajdują się dodatkowe materiały, quizy utrwalające wiedzę, forum oraz możliwość konsultacji z Instruktorem.
Po zakończonym kursie, Kursanci otrzymują Certyfikat potwierdzający zdobytą wiedzę i umiejętności.
Jeżeli lubisz grać w gry i marzysz o stworzeniu własnej, weź udział w Kursie Programowania w Scratch’u i rozpocznij przygodę z programowaniem gier i animacji w prostym języku graficzno-tekstowym!
Zapisz
O kursie
-
Kurs Programowania i Tworzenia gier w Scratch’u to:
- Aż 30 godzin lekcyjnych (15 spotkań x 90 min!)
- Zajęcia raz w tygodniu, w stałych terminach
- Zajęcia online (przez aplikację Zoom)
- Kurs prowadzi doświadczony Instruktor (stały nadzór nad realizacją zajęć, możliwość zadawania pytań, udostępnienia ekranu)
- Małe grupy (do 8 osób)
- Dla dzieci w wieku 8-12 lat (prowadzony w podziale na grupy wiekowe)
- Zajęcia prowadzimy na dwóch poziomach zaawansowania (podstawowy i średniozaawansowany)
- Kursant/ka otrzymuje stały dostęp do Platformy Edukacyjnej z dodatkowymi materiałami/quizami, forum
- Dodatkowe konsultacje z Instruktorem (po zajęciach)
- Po zakończonym kursie Kursant/ka otrzymuje Certyfikat
- 14 dni na odstąpienie od umowy!
Zakres kursu
-
Kurs programowania w Scratch’u realizujemy na dwóch poziomach: podstawowym i średniozaawansowanym.
POZIOM PODSTAWOWY
Zagadnienia poruszane podczas kursu:
- Podstawowe funkcje Scratch’a
- Układ współrzędnych
- Funkcje duplikowania
- Wprawianie w ruch postaci w grze (losowo, do punktu, skoki, latanie)
- Dodawanie nowego tła, postaci, dźwięków
- Malowanie postaci z gry
- Tworzenie gier kilkupoziomowych
- Programowanie sterowania postaciami w grze i animacjach
- Zmienne i ich zastosowanie
- Instrukcje warunkowe
- Zastosowanie pętli w programowaniu
- Tworzenie gry multiplayer
- Licznik czasu w grach
- Funkcje nadawania i odbierania komunikatów
- Tworzenie dialogów postaci
- Wprowadzanie danych do programu
Podczas kursu uczestnik/czka:
- Zaprogramuje 5 gier (tj. Pokonaj labirynt, Wygraj w lotto, Kosmiczna przygoda, Wielki wyścig po pustyni, Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej)
- Stworzy grę multiplayer (tj. Ping pong)
- Zaprogramuje 4 animacje (tj. Cassy na koncercie, Muzyczne zagadki, Kartka Urodzinowa, Czas na spacer)
- Założy konto na www.scratch.mit.edu, gdzie może zapisywać swoje gry
POZIOM ŚREDNIOZAAWANSOWANY
Zagadnienia poruszane podczas kursu:
- Działania matematyczne i ich własności
- Figury geometryczne
- Efekt głębi w grach
- Korzystanie z rozszerzeń (pióro)
- Klonowanie postaci
- Instrukcje warunkowe
- Zmienne i ich zaawansowane zastosowanie
- Rysowanie, stemplowanie
- Nowe sposoby poruszania postacią (ruch za kursorem, ruch za pomocą współrzędnych)
- Efekty graficzne – zniekształcenia
- Wgrywanie własnych zdjęć
- Porównywanie wyników i rozstrzyganie gier
- Zastosowanie list i ich własności
- Przyczynowość przy tworzeniu rozbudowanych gier
Podczas kursu uczestnik/czka:
- Stworzy liczne gry tj. Bingo, Gabinet luster, Wyprawa po klejnot oraz kultowe Arkanoid i Snake
- Zaprogramuje kalkulator!
- Zaprogramuje generator figur geometrycznych
- Stworzy grę multiplayer (Gra w kaczki)
- Zaprogramuje wirtualny podpis
- Zaprogramuje animacje (tj. akwarium, eksperymenty kuchenne)
Materiał dydaktyczny
-
Dlaczego Scratch?
Dzieciom, które już potrafią płynnie czytać i pisać (od 2 klasy Szkoły Podstawowej) rekomendujemy programowanie w Scratch’u. Programowanie w Scratch’u umożliwia łatwe tworzenie interaktywnych historyjek, animacji, gier oraz muzyki.
Jest to połączenie programowania graficznego z tekstowym (język polski) - elementy języka mają kształt puzzli, a poprzez przeciąganie mogą być układane w określonym porządku. W ten sposób tworzy się kod przypisany określonemu obiektowi. Obiekty mogą reagować na zdarzenia zewnętrzne. Wygląd postaci przypisanych do obiektów można wybierać z zasobnika, tworzyć lub importować z zewnątrz.
Graficzny sposób programowania jest przyjazny i intuicyjny dla uczniów, a jednocześnie, dzięki zastosowaniu algorytmów, kształtuje logiczny sposób myślenia. Prowadzi to do uporządkowania procesów myślowych, co jest szczególnie ważne w rozwoju kompetencji matematyczno-przyrodniczych.
Kurs Programowania w Scratch’u realizowany jest na dwóch poziomach: Podstawowym i Średniozaawansowanym.
Chcesz wiedzieć, jakie gry wykonasz, czego się nauczysz na kursie? Sprawdź zakładkę: Zakres Kursu!
Zapisz Sprzęt
-
Aby w pełni korzystać z Kursu potrzebny jest komputer oraz dostęp do Internetu:
- Komputer
- Internet
- Kamerka internetowa
- Zestaw słuchawkowy (zalecane)
Zarówno dostęp do platformy jak i programowanie odbywa się w przeglądarce internetowej, zatem nie ma potrzeby instalowania dodatkowego oprogramowania.
Jeżeli ktoś będzie chciał, można zainstalować na komputerze oprogramowanie Scratch 3.0.
Terminy
Cena
-
Opłata za Kurs w semestrze: jesień - zima 2024/25 wynosi 1 190,00 zł (1 090,00 zł dla kontynuujących naukę*):
- 190 PLN (190 PLN*) - zaliczka (potwierdzenie uczestnictwa do 5 dni od zapisu)
- 250 PLN (225 PLN*) - 15 listopada
- 250 PLN (225 PLN*) - 15 grudnia
- 250 PLN (225 PLN*) - 15 stycznia
- 250 PLN (225 PLN*) - 15 lutego
W przypadku płatności JEDNORAZOWEJ, cena kursu jest niższa o 10% i wynosi:
1 071,00 zł (981,00 zł dla kontynuujących naukę*).
Potwierdzeniem rezerwacji miejsca i zawarcia umowy jest wpłata zaliczki lub całości do 5 dni od dokonania rezerwacji
* Dotyczy osób, które uczestniczyły w Kursie Semestralnym, Półkoloniach lub Koloniach. Przy zapisie, w polu "kod promocyjny" prosimy wpisać: KONTYNUACJA
W ramach Kursu Online gwarantujemy Państwu:
- 30 godzin lekcyjnych (15 spotkań x 90 min)
- Zajęcia w grupach maksymalnie 8 osobowych
- Kurs prowadzony przez doświadczonego Instruktora
- Dostęp do Platformy Edukacyjnej (z materiałami z zajęć)
- Dodatkowe konsultacje z Instruktorem
- Dostęp do Forum i Czatu z Instruktorem
- Quizy sprawdzające wiedzę i utrwalające materiał
- Certyfikat ukończenia Kursu
- Zniżki dla stałych klientów
- Możliwość płatności ratalnej
- 14 dni na odstąpienie od umowy!
Szczegółowe informacje, warunki przeprowadzenia kursów programowania znajdują się w Regulaminie ZOBACZ
Zapisz Lekcja próbna
-
Chcesz zobaczyć jak wyglądają zajęcia i mieć pewność, że kurs spełni Twoje oczekiwania?
Weź udział w bezpłatnej lekcji próbnej!
W związku z ograniczoną liczbą miejsc, obowiązują zapisy.
Najbliższe terminy lekcji próbnych:
8-9 lat
10-12 lat
Wybierz dogodny termin i zapisz się na lekcje próbną:
ZapiszPowiadom o nowych terminach:
Powiadom