Zajęcia dla dzieci (klasy 3-5)
Półkolonie Młodych Koderów to 5 dniowe zajęcia kreatywne w okresie wakacji i ferii zimowych, w trakcie których uczestnicy udają się w fascynującą podróż po różnych obszarach nauki. Młodzi Koderzy poznają podstawy programowania oraz przekonają się że matematyka nie jest nudna, a wręcz może być fascynująca kiedy jest narzędziem do stworzenia swojej własnej gry!
O kursie
-
O kursie
5 dniowe półkolonie dla dzieci z klas 3-5, odbywające się w wakacje i ferie zimowe od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 16:00 (możliwa opieka w świetlicy w godz. 7:00 – 18:00). Celem zajęć jest rozwijanie w dzieciach pasji do nauk ścisłych, poprzez świetną zabawę. Dzieci każdego dnia półkolonii Młody Koder uczą się nowych możliwości, jakie daje program Scratch, tworząc coraz to trudniejsze i bardziej zaawansowane gry i animacje. Na zajęciach dzieci poznają matematykę z tej ciekawszej strony, gdyż to ona jest często podstawą do pisania programu do gry.
Dzieci pracują w zespołach 2 osobowych, w turnusie uczestniczy maksymalnie 18 osób. W ramach półkolonii oferowane jest pełne wyżywienie (śniadanie, obiad, podwieczorek oraz bez ograniczeń zimne i ciepłe napoje – z wyłączeniem napoi gazowanych).
Zapisz Program zajęć
-
Program zajęć
Podczas zajęć uczestnicy poznają podstawy obsługi komputera oraz zależności rządzące światem informatyki. Każdy dzień półkolonii to nowe wyzwanie programistyczne! Koderzy będą tworzyć gry i animacje, podczas których mają możliwość rozwijania umiejętności:
- budowania sekwencji
- myślenia analitycznego
- myślenia przyczynowo – skutkowego
- samodzielności, ale też pracy w zespole
- cierpliwości
- kreatywności w rozwiązywaniu napotkanych trudności
- rozwiązywania problemów
Następnie według własnych pomysłów będą je rozbudowywać oraz ulepszać. Na koniec testy, sprawdzenie czy program działa, jak tak to gramy! Kto zdobędzie więcej punktów w grze?
Wszystkie stworzone przez dzieci gry zostaną im przekazane zarówno w formie do dalszej edycji (by mogły w domu modyfikować grę), jak i gotowej do grania (nie wymagającej instalacji dodatkowego oprogramowania).
W programie zajęć nie przewiduje się budowy robotów z klocków LEGO.
Zapisz Dydaktyka
-
Materiał dydaktyczny
Do pracy z uczniami starszymi (klasy 3-5 szkoły podstawowej) wybraliśmy bardziej zaawansowany język programowania Scratch 2.0. Jest to połączenie programowania graficznego z tekstowym, dlatego też na zajęcia zapraszamy dzieci, które potrafią płynnie czytać. Programowanie w Scratch’u umożliwia łatwe tworzenie interaktywnych historyjek, animacji, gier oraz muzyki.
Programowanie odbywa się w sposób wizualny - elementy języka mają kształt puzzli a poprzez przeciąganie mogą być układane w określonym porządku. W ten sposób tworzy się kod przypisany określonemu obiektowi. Obiekty mogą reagować na zdarzenia zewnętrzne. Wygląd postaci przypisanych do obiektów można wybierać z zasobnika, tworzyć lub importować z zewnątrz.
Graficzny sposób programowania jest przyjazny i intuicyjny dla uczniów, a jednocześnie, dzięki zastosowaniu algorytmów kształtuje logiczny sposób myślenia. Prowadzi to do uporządkowania procesów myślowych, co jest szczególnie ważne w rozwoju kompetencji matematycznych. Interaktywna forma zajęć zapewnia świetną zabawę i zaangażowanie uczestników. Przyswajanie wiedzy jest efektywne, gdyż uczestnicy są motywowani do podejmowania wyzwań, które z jednej strony stanowią zabawę, a z drugiej prowadzą dziecko przez labirynt praktycznych zagadnień, przydatnych w bieżącej edukacji szkolnej.
Zapisz Plan dnia
-
Plan dnia
- 7:00 - 9:00 – świetlica
- 9:00 – rozpoczęcie zajęć
- 9:00 - 9:30 – przywitanie uczestników, zabawy integracyjne
- 9:30 - 10:00 – wstęp do zadania
- 10:00 - 10:30 – śniadanie
- 10:30 - 11:30 – wstęp do programowania gry/animacji
- 11:30 - 12:00 – programowanie gry/animacji
- 12:00 - 12:30 – testy gry
- 12:30 - 13:00 – zabawy integracyjne na świeżym powietrzu (przy sprzyjającej pogodzie)
- 13:00 - 13:30 – obiad
- 13:30 - 15:00 – ciąg dalszy programowania gry/animacji
- 15:00 - 15:15 – podwieczorek
- 15:15 - 16:00 – testowanie gier, konkursy
- 16:00 – zakończenie zajęć
- 16:00 - 18:00 – świetlica
Lokalizacje i terminy
-
Lokalizacje
Placówka Gliwice
ul. Ziemowita 1
- brak terminów
Cena
-
Cena
Cena kursu: 980,00 PLN
(880,00 PLN dla uczestników Kursów Semestralnych i wcześniejszych edycji Półkolonii - w polu kod promocyjny prosimy wpisać: "KONTYNUACJA")Potwierdzeniem rezerwacji jest wpłata zaliczki 200,00 PLN, pozostałą część płatności można uiścić do 7 dni przed rozpoczęciem półkolonii.
W ramach zajęć gwarantujemy Państwu:
- 35 godzin zajęć dydaktycznych (od poniedziałku do piątku, w godzinach 9:00 - 16:00),
- możliwość dodatkowej opieki w świetlicy w godz. od 7:00 do 18:00
- zajęcia w grupach maksymalnie 18 osobowych,
- komfortową edukację w dwuosobowych zespołach,
- pełne wyżywienie (śniadanie, obiad, podwieczorek, ciepłe i zimne napoje),
- opiekę i wiedzę wykwalifikowanej kadry,
- dyplom ukończenia kursu,
- godzinny interaktywny pokaz dla rodziców na zakończenie kursu.
FAQ
-
FAQ
-
Czy półkolonie są zgłaszane do kuratorium?
Oczywiście, posiadamy wszystkie uprawnienia organizatora półkolonii i dopełniamy wszelkich formalności związanych z organizacją zajęć dla dzieci.
-
Czy można otrzymać Fakturę VAT za udział dziecka w półkoloniach?
Tak, wystawiamy Fakturę VAT. Prosimy o zgłoszenie chęci otrzymania faktury podczas zapisywania dziecka lub najpóźniej do końca trwania turnusu, w którym uczestniczy.
-
Czy świetlica jest dodatkowo płatna?
Nie, cena półkolonii obejmuje wszystkie możliwe wydatki związane z półkoloniami. Korzystanie ze świetlicy pomiędzy 7:00 a 18:00 także jest wliczone w cenę półkolonii.
-
Czy dzieci są ubezpieczone?
Tak, dzieci są objęte ubezpieczeniem NNW (10.000,00 PLN) zgodnie z umową generalną zawartą z Towarzystwem Ubezpieczeń Signal Iduna S.A.
-
Czy jest zniżka za zapisanie dwójki dzieci?
Tak, w przypadku zapisu rodzeństwa, przysługuje zniżka 5% na każde z dzieci.
-
Czy dzieciom, które uczestniczyły w półkoloniach i zajęciach semestralnych, przysługuje zniżka?
Tak, dzieciom, które uczestniczyły w półkoloniach lub zajęciach semestralnych w Fabryce Naukowców, przysługuje zniżka 100 zł. Wystarczy w formularzu zgłoszeniowym w polu "rabat" wpisać: KONTYNUACJA.
-
Czy przewidziane są wyjścia na dwór?
Tak, o ile pogoda na to pozwoli, planujemy krótkie wyjścia na dwór, by dzieci oderwały się od zajęć i trochę dotleniły.
-
Co w sytuacji jeżeli dziecko tuż przed półkoloniami się rozchoruje i nie będzie mogło wziąć w nich udziału? Czy są zwrócone pieniądze?
Zgodnie z regulaminem półkolonii, w przypadku rezygnacji z powodu choroby tuż przed rozpoczęciem, dokonana wpłata nie jest zwracana, natomiast może zostać przeznaczona na inne zajęcia w Fabryce Naukowców (urodziny, zajęcia semestralne, kolejne półkolonie).
-
Do kiedy trzeba zapłacić za półkolonie?
Pierwszą płatność w wysokości 200 zł prosimy o uregulowanie do 5 dni od rezerwacji miejsca. Pozostałą część płatności 7 dni przed rozpoczęciem półkolonii.
-
Ile jest dzieci w grupie?
Maksymalnie na półkoloniach jest 18 dzieci.
-
Ilu jest opiekunów?
Minimalna liczba opiekunów, to dwie osoby. W grupach powyżej 11 dzieci, jest dodatkowo 3 opiekun.
-
Dziecko jest uczulone/ma specjalną dietę – czy jest możliwość dostosowania żywienia?
Oczywiście, prosimy wcześniej o wskazówki żywieniowe i informację co dziecko może jeść a czego nie. W przypadku bardzo restrykcyjnych diet, które wymagają zakupu dodatkowych, trudnodostępnych produktów, prosimy o ich dostarczenie.
-
Dziecko uczęszcza na zajęcia semestralne do Fabryki Naukowców, czy konstrukcje robotów się powtórzą na półkoloniach?
Nie, zajęcia semestralnie i półkolonie się uzupełniają. W trakcie semestru większy nacisk położony jest na systematyczną naukę programowania, w trakcie półkolonii na skomplikowane i imponujące konstrukcje. Materiał (konstrukcje robotów) są całkowicie inne.
-
Czy półkolonie są zgłaszane do kuratorium?