Zajęcia dla dzieci (klasy 3-5)

Półkolonie Młodych Koderów to 5 dniowe zajęcia kreatywne w okresie wakacji i ferii zimowych, w trakcie których uczestnicy udają się w fascynującą podróż po różnych obszarach nauki. Młodzi Koderzy poznają podstawy programowania oraz przekonają się że matematyka nie jest nudna, a wręcz może być fascynująca kiedy jest narzędziem do stworzenia swojej własnej gry!

Zapisz

Zajęcia dla dzieci (klasy 3-5)

Półkolonie Młodych Koderów to 5 dniowe zajęcia kreatywne w okresie wakacji i ferii zimowych, w trakcie których uczestnicy udają się w fascynującą podróż po różnych obszarach nauki. Młodzi Koderzy poznają podstawy programowania oraz przekonają się że matematyka nie jest nudna, a wręcz może być fascynująca kiedy jest narzędziem do stworzenia swojej własnej gry!

Zapisz

O kursie

O kursie

5 dniowe półkolonie dla dzieci z klas 3-5, odbywające się w wakacje i ferie zimowe od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 16:00 (możliwa opieka w świetlicy w godz. 7:00 – 18:00). Celem zajęć jest rozwijanie w dzieciach pasji do nauk ścisłych, poprzez świetną zabawę. Dzieci każdego dnia półkolonii Młody Koder uczą się nowych możliwości, jakie daje program Scratch, tworząc coraz to trudniejsze i bardziej zaawansowane gry i animacje. Na zajęciach dzieci poznają matematykę z tej ciekawszej strony, gdyż to ona jest często podstawą do pisania programu do gry.

Dzieci pracują w zespołach 2 osobowych, w turnusie uczestniczy maksymalnie 18 osób. W ramach półkolonii oferowane jest pełne wyżywienie (śniadanie, obiad, podwieczorek oraz bez ograniczeń zimne i ciepłe napoje – z wyłączeniem napoi gazowanych).

Zapisz

Program zajęć

Program zajęć

Podczas zajęć uczestnicy poznają podstawy obsługi komputera oraz zależności rządzące światem informatyki. Każdy dzień półkolonii to nowe wyzwanie programistyczne! Koderzy będą tworzyć gry i animacje, podczas których mają możliwość rozwijania umiejętności:

  • budowania sekwencji
  • myślenia analitycznego
  • myślenia przyczynowo – skutkowego
  • samodzielności, ale też pracy w zespole
  • cierpliwości
  • kreatywności w rozwiązywaniu napotkanych trudności
  • rozwiązywania problemów

Następnie według własnych pomysłów będą je rozbudowywać oraz ulepszać. Na koniec testy, sprawdzenie czy program działa, jak tak to gramy! Kto zdobędzie więcej punktów w grze?

Wszystkie stworzone przez dzieci gry zostaną im przekazane zarówno w formie do dalszej edycji (by mogły w domu modyfikować grę), jak i gotowej do grania (nie wymagającej instalacji dodatkowego oprogramowania).

W programie zajęć nie przewiduje się budowy robotów z klocków LEGO.

Zapisz

Dydaktyka

Materiał dydaktyczny

Do pracy z uczniami starszymi (klasy 3-5 szkoły podstawowej) wybraliśmy bardziej zaawansowany język programowania Scratch 2.0. Jest to połączenie programowania graficznego z tekstowym, dlatego też na zajęcia zapraszamy dzieci, które potrafią płynnie czytać. Programowanie w Scratch’u umożliwia łatwe tworzenie interaktywnych historyjek, animacji, gier oraz muzyki.

Programowanie odbywa się w sposób wizualny - elementy języka mają kształt puzzli a poprzez przeciąganie mogą być układane w określonym porządku. W ten sposób tworzy się kod przypisany określonemu obiektowi. Obiekty mogą reagować na zdarzenia zewnętrzne. Wygląd postaci przypisanych do obiektów można wybierać z zasobnika, tworzyć lub importować z zewnątrz.

Graficzny sposób programowania jest przyjazny i intuicyjny dla uczniów, a jednocześnie, dzięki zastosowaniu algorytmów kształtuje logiczny sposób myślenia. Prowadzi to do uporządkowania procesów myślowych, co jest szczególnie ważne w rozwoju kompetencji matematycznych. Interaktywna forma zajęć zapewnia świetną zabawę i zaangażowanie uczestników. Przyswajanie wiedzy jest efektywne, gdyż uczestnicy są motywowani do podejmowania wyzwań, które z jednej strony stanowią zabawę, a z drugiej prowadzą dziecko przez labirynt praktycznych zagadnień, przydatnych w bieżącej edukacji szkolnej.

Zapisz

Plan dnia

Plan dnia

  • 7:00 - 9:00 – świetlica
  • 9:00 – rozpoczęcie zajęć
  • 9:00 - 9:30 – przywitanie uczestników, zabawy integracyjne
  • 9:30 - 10:00 – wstęp do zadania
  • 10:00 - 10:30 – śniadanie
  • 10:30 - 11:30 – wstęp do programowania gry/animacji
  • 11:30 - 12:00 – programowanie gry/animacji
  • 12:00 - 12:30 – testy gry
  • 12:30 - 13:00 – zabawy integracyjne na świeżym powietrzu (przy sprzyjającej pogodzie)
  • 13:00 - 13:30 – obiad
  • 13:30 - 15:00 – ciąg dalszy programowania gry/animacji
  • 15:00 - 15:15 – podwieczorek
  • 15:15 - 16:00 – testowanie gier, konkursy
  • 16:00 – zakończenie zajęć
  • 16:00 - 18:00 – świetlica
Zapisz

Lokalizacje i terminy

Lokalizacje

Placówka Gliwice Politechnika

Politechnika Śląska, ul. Akademicka 16
Wydział Automatyki, Elektroniki i Informatyki

  • 1.07 - 5.07
  • 19.08 - 23.08
Placówka Katowice, Fabryka Naukowców

ul. Pułaskiego 25

  • Turnus: 5.08 - 9.08
Zapisz

Cena

Cena

Cena kursu: 980,00 PLN
(880,00 PLN dla uczestników Kursów Semestralnych i wcześniejszych edycji Półkolonii - w polu kod promocyjny prosimy wpisać: "KONTYNUACJA")

Potwierdzeniem rezerwacji jest wpłata zaliczki 200,00 PLN, pozostałą część płatności można uiścić do 7 dni przed rozpoczęciem półkolonii.

W ramach zajęć gwarantujemy Państwu:

  • 35 godzin zajęć dydaktycznych (od poniedziałku do piątku, w godzinach 9:00 - 16:00),
  • możliwość dodatkowej opieki w świetlicy w godz. od 7:00 do 18:00
  • zajęcia w grupach maksymalnie 18 osobowych,
  • komfortową edukację w dwuosobowych zespołach,
  • pełne wyżywienie (śniadanie, obiad, podwieczorek, ciepłe i zimne napoje),
  • opiekę i wiedzę wykwalifikowanej kadry,
  • dyplom ukończenia kursu,
  • godzinny interaktywny pokaz dla rodziców na zakończenie kursu.
Zapisz

FAQ

FAQ