Zadzwoń: tel. 604 339 781

Zajęcia dla dzieci (klasy 2-6)

Półkolonie Młodych Koderów to 5 dniowe zajęcia kreatywne w okresie wakacji i ferii zimowych, w trakcie których uczestnicy udają się w fascynującą podróż po różnych obszarach nauki. Młodzi Koderzy poznają podstawy programowania oraz przekonają się że matematyka nie jest nudna, a wręcz może być fascynująca kiedy jest narzędziem do stworzenia swojej własnej gry!

Zajęcia dla dzieci (klasy 2-6)

Półkolonie Młodych Koderów to 5 dniowe zajęcia kreatywne w okresie wakacji i ferii zimowych, w trakcie których uczestnicy udają się w fascynującą podróż po różnych obszarach nauki. Młodzi Koderzy poznają podstawy programowania oraz przekonają się że matematyka nie jest nudna, a wręcz może być fascynująca kiedy jest narzędziem do stworzenia swojej własnej gry!

O kursie

O kursie

5 dniowe półkolonie dla dzieci z klas 2-6, odbywające się w wakacje i ferie zimowe od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 16:00 (możliwa opieka w świetlicy w godz. 7:00 – 18:00). Celem zajęć jest rozwijanie w dzieciach pasji do nauk ścisłych, poprzez świetną zabawę. Dzieci każdego dnia półkolonii Młody Koder uczą się nowych możliwości jakie daje program Scratch, tworząc coraz to trudniejsze i bardziej zaawansowane gry i animacje. Na zajęciach dzieci poznają matematykę z tej ciekawszej strony, gdyż to ona jest często podstawą do pisania programu do gry.

Dzieci pracują w zespołach 2 osobowych, w turnusie uczestniczy maksymalnie 18 osób. W ramach półkolonii oferowane jest pełne wyżywienie (śniadanie, obiad, podwieczorek oraz bez ograniczeń zimne i ciepłe napoje – z wyłączeniem napoi gazowanych).

Program zajęć

Program zajęć

Podczas zajęć uczestnicy poznają podstawy obsługi komputera oraz zależności rządzące światem informatyki. Każdy dzień półkolonii to nowe wyzwanie programistyczne! Koderzy będą tworzyć gry i animacje, podczas których mają możliwość rozwijania umiejętności:

  • budowania sekwencji
  • myślenia analitycznego
  • myślenia przyczynowo – skutkowego
  • samodzielności, ale też pracy w zespole
  • cierpliwości
  • kreatywności w rozwiązywaniu napotkanych trudności
  • rozwiązywania problemów

Następnie według własnych pomysłów będą je rozbudowywać oraz ulepszać. Na koniec testy, sprawdzenie czy program działa, jak tak to gramy! Kto zdobędzie więcej punktów w grze?

Wszystkie stworzone przez dzieci gry zostaną im przekazane zarówno w formie do dalszej edycji (by mogły w domu modyfikować grę), jak i gotowej do grania (nie wymagającej instalacji dodatkowego oprogramowania).

W programie zajęć nie przewiduje się budowy robotów z klocków LEGO.

Dydaktyka

Materiał dydaktyczny

Do pracy z uczniami starszymi (klasy 2-6 szkoły podstawowej) wybraliśmy bardziej zaawansowany język programowania Scratch 2.0. Jest to połączenie programowania graficznego z tekstowym, dlatego też na zajęcia zapraszamy dzieci, które potrafią płynnie czytać. Programowanie w Scratch’u umożliwia łatwe tworzenie interaktywnych historyjek, animacji, gier oraz muzyki.

Programowanie odbywa się w sposób wizualny - elementy języka mają kształt puzzli a poprzez przeciąganie mogą być układane w określonym porządku. W ten sposób tworzy się kod przypisany określonemu obiektowi. Obiekty mogą reagować na zdarzenia zewnętrzne. Wygląd postaci przypisanych do obiektów można wybierać z zasobnika, tworzyć lub importować z zewnątrz.

Graficzny sposób programowania jest przyjazny i intuicyjny dla uczniów, a jednocześnie, dzięki zastosowaniu algorytmów kształtuje logiczny sposób myślenia. Prowadzi to do uporządkowania procesów myślowych, co jest szczególnie ważne w rozwoju kompetencji matematycznych. Interaktywna forma zajęć zapewnia świetną zabawę i zaangażowanie uczestników. Przyswajanie wiedzy jest efektywne, gdyż uczestnicy są motywowani do podejmowania wyzwań, które z jednej strony stanowią zabawę, a z drugiej prowadzą dziecko przez labirynt praktycznych zagadnień, przydatnych w bieżącej edukacji szkolnej.

Plan dnia

Plan dnia

  • 7:00 - 9:00 – świetlica
  • 9:00 – rozpoczęcie zajęć
  • 9:00 - 9:30 – przywitanie uczestników, zabawy integracyjne
  • 9:30 - 10:00 – wstęp do zadania
  • 10:00 - 10:30 – śniadanie
  • 10:30 - 11:30 – wstęp do programowania gry/animacji
  • 11:30 - 12:00 – programowanie gry/animacji
  • 12:00 - 12:30 – testy gry
  • 12:30 - 13:00 – zabawy integracyjne na świeżym powietrzu (przy sprzyjającej pogodzie)
  • 13:00 - 13:30 – obiad
  • 13:30 - 15:00 – ciąg dalszy programowania gry/animacji
  • 15:00 - 15:15 – podwieczorek
  • 15:15 - 16:00 – testowanie gier, konkursy
  • 16:00 – zakończenie zajęć
  • 16:00 - 18:00 – świetlica

Lokalizacje i terminy

Lokalizacje

Placówka Gliwice Politechnika

Politechnika Śląska, ul. Akademicka 16
Wydział Automatyki, Elektroniki i Informatyki

  • Turnus: 9.07 - 13.07
  • Turnus: 6.08 - 10.08
Placówka Katowice Uniwersytet

Uniwersytet Śląski, ul. Uniwersytecka 4
Instytut Fizyki

  • Turnus: 9.07 - 13.07
  • Turnus: 6.08 - 10.08
Placówka Gliwice

ul. Ziemowita 1

  • Turnus: 23.07 - 27.07
Zapisz

Cena

Cena

Cena kursu: 840,00 PLN
(740,00 PLN dla uczestników Kursów Semestralnych i wcześniejszych edycji Półkolonii - w polu kod promocyjny prosimy wpisać: "KONTYNUACJA")

Potwierdzeniem rezerwacji jest wpłata zaliczki 200,00 PLN, pozostałą część płatności można uiścić do 7 dni przed rozpoczęciem półkolonii.

W ramach zajęć gwarantujemy Państwu:

  • 35 godzin zajęć dydaktycznych (od poniedziałku do piątku, w godzinach 9:00 - 16:00),
  • możliwość dodatkowej opieki w świetlicy w godz. od 7:00 do 18:00
  • zajęcia w grupach maksymalnie 18 osobowych,
  • komfortową edukację w dwuosobowych zespołach,
  • pełne wyżywienie (śniadanie, obiad, podwieczorek, ciepłe i zimne napoje),
  • opiekę i wiedzę wykwalifikowanej kadry,
  • dyplom ukończenia kursu,
  • godzinny interaktywny pokaz dla rodziców na zakończenie kursu.
Zapisz

FAQ

FAQ

Zapisy na Półkolonie Letnie

Zapraszamy na lekcję pokazową!

Już dziś umów się na lekcję pokazową w Fabryce Naukowców! Lekcja pokazowa jest bezpłatna - przyjdź i przekonaj się, czy nasze zajęcia spodobają się Tobie i Twojemu dziecku.

Budujemy roboty Lego

Zapisy

FAQ

Masz wątpliwości? Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania!

FAQ