Zajęcia dla dzieci (klasy 7-8)

Cykliczne, półtoragodzinne zajęcia z modelowania i druku 3D odbywające się przez cały semestr, raz w tygodniu w naszej placówce. Podczas kursu uczestnicy poznają podstawy modelowania 3D w programie Blender, a także technologię 3D, która jest jedną z najbardziej perspektywicznych technologii na świecie. Kurs zakończy się wydrukiem prac, zaprojektowanych przez uczestników w trakcie zajęć.

Na zajęciach uczniowie pracują samodzielnie, nie jest wymagana wcześniejsza znajomość programu, druku 3D ani wcześniejszy udział w kursach. Wymagamy jedynie podstawowej umiejętności obsługi komputera. Podstawowa znajomość języka angielskiego znacznie ułatwi poruszanie się w oprogramowaniu.

Zapisz

Zajęcia dla dzieci (klasy 7-8)

Cykliczne, półtoragodzinne zajęcia z modelowania i druku 3D odbywające się przez cały semestr, raz w tygodniu w naszej placówce. Podczas kursu uczestnicy poznają podstawy modelowania 3D w programie Blender, a także technologię 3D, która jest jedną z najbardziej perspektywicznych technologii na świecie. Kurs zakończy się wydrukiem prac, zaprojektowanych przez uczestników w trakcie zajęć.

Na zajęciach uczniowie pracują samodzielnie, nie jest wymagana wcześniejsza znajomość programu, druku 3D ani wcześniejszy udział w kursach. Wymagamy jedynie podstawowej umiejętności obsługi komputera. Podstawowa znajomość języka angielskiego znacznie ułatwi poruszanie się w oprogramowaniu.

Zapisz

O kursie

Modelowanie i Druk 3D to zajęcia przygotowane z myślą o uczniach klas 7 - 8 Szkoły Podstawowej, którzy interesują się informatyką oraz nowoczesnymi technologiami. Druk 3D jest zaliczany do jednej z najbardziej perspektywicznych technologii dzisiejszego świata. Znajduje swoje zastosowanie w niemal każdej dziedzinie naszego życia – od medycyny i biomechaniki, poprzez takie branże jak: motoryzacja, lotnictwo, produkcja filmowa, aż po sztukę, jubilerstwo, produkcję mebli i modę. Modelowanie sprzyja rozwojowi wyobraźni przestrzennej, kreatywności, logicznego myślenia oraz umiejętności rozwiązywania problemów. Rozwija zatem wiele umiejętności, które są przydatne bez względu na to, jaki zawód młody człowiek wybierze w przyszłości.

Do modelowania wybraliśmy program Blender, który jest oprogramowaniem wolnym i otwartym, dzięki czemu uczestnicy zajęć mogą z niego bezpłatnie korzystać także w domu i po zakończonym kursie. Blender umożliwia tworzenie grafiki trówymiarowej zarówno statycznej jak i animacji.

Na zajęciach każdy uczestnik pracuje samodzielnie. Nie jest wymagana znajomość druku 3D ani wcześniejszego uczestnictwa w innych zajęciach. Wymagamy natomiast umiejętności obsługi komputera oraz sprawnego korzystania z myszki. Podstawowa znajomość języka angielskiego znacznie ułatwi poruszanie się w oprogramowaniu.

Zapisz

 

Program zajęć

Zajęcia odbywają się raz w tygodniu (po 90 min) przez cały semestr (12 spotkań w semestrze). W trakcie kursu uczestnicy zapoznają się z technologią 3D i jej zastosowaniem, będą tworzyć modele, które na koniec kursu wydrukują na drukarce 3D. Podczas zajęć uczestnicy pracują samodzielnie przy stanowiskach komputerach.

Zakres wiedzy po kursie:

  • Zapoznanie się z technologią 3D, drukiem 3D i jego zastosowaniem
  • Zapoznanie się z programem Blender
  • Umiejętność tworzenia obiektów 3D
  • Tworzenie prostych brył i obiektów
  • Modelowanie w dwóch trybach (siatkowym i rzeźbienia)
  • Poznanie dobrych praktyk i ułatwień modelowania
  • Przygotowanie modeli do wydruku w programie Cura

Poza techniczną wiedzą, podczas zajęć uczestnicy rozwijają umiejętności:

  • Kreatywności
  • Wyobraźni przestrzennej
  • Myślenia analitycznego
  • Myślenia przyczynowo – skutkowego
  • Samodzielności
  • Cierpliwości
  • Umiejętności rozwiązywania napotkanych trudności

Cykl zajęć pozwala uczestnikom na systematyczne zdobywanie wiedzy, pogłębianie jej a tygodniowe przerwy między zajęciami umożliwią zapamiętanie materiału, jednocześnie nie powodując przemęczenia. Po skończonym semestrze zalecana jest kontynuacja w celu wykorzystania zdobytej wiedzy do dalszego tworzenia kolejnych, bardziej zaawansowanych modeli.

Zapisz

 

Materiał dydaktyczny

Blender

Do modelowania wybraliśmy program Blender – wolne i otwarte oprogramowanie do modelowania i renderowania obrazów oraz animacji trójwymiarowych o niekonwencjonalnym interfejsie użytkownika. Dostępny na różnych platformach sprzętowych i programowych. Oprócz głównego zastosowania, jakim jest modelowanie, można zaimplementować animacje oparte na szkielecie obiektu. Znajdziemy również wbudowany renderer, silnik fizyczny, rozbudowany system cząsteczkowy (przydatny przy tworzeniu np. ognia lub trawy) oraz silnik graficzny umożliwiający tworzenie gier. Samo środowisko pozwala na rozszerzanie swoich możliwości poprzez pisanie skryptów w języku Python.


Cura

Otwarty program do przygotowywania modeli do druku na drukarkach 3D. W programie można wygenerować plik na podstawie dostarczonego modelu. W ustawieniach można wybrać typ podpórek, grubość warstwy drukowania, wielkość i typ podstawek stabilizujących model, wypełnienie, typ struktury i tym podobne. Można też model skalować, obracać i odbijać względem osi.

W programie można też automatycznie naprawić niektóre błędy, jak przecinające się płaszczyzny czy niedomknięte wielokąty. Na podglądzie można obejrzeć warstwy drukowania, struktury pomocnicze i umieścić model w odpowiednim miejscu komory.

Zapisz

 

Cena

Opłata za semestr wynosi 990,00 PLN (890,00 PLN dla kontynuujących naukę*):

  • 240 PLN (200 PLN*) - zaliczka (potwierdzenie uczestnictwa do 5 dni od zapisu)
  • 250 PLN (230 PLN*) - 15 października
  • 250 PLN (230 PLN*) - 15 listopada
  • 250 PLN (230 PLN*) - 15 grudnia

W przypadku płatności jednorazowej, cena kursu jest niższa o 10% i wynosi 891,00 PLN (801,00 PLN dla kontynuujących naukę*). Płatność powinna być uiszczona do 5 dni od dokonania rezerwacji, jednakże nie później niż w dniu rozpoczęcia zajęć.

* Dotyczy osób, które uczestniczyły w Kursie Semestralnym, Półkoloniach lub Koloniach. Przy zapisie, w polu "kod promocyjny" prosimy wpisać: KONTYNUACJA

W ramach zajęć semestralnych gwarantujemy Państwu:

  • 24 godziny lekcyjne (12 spotkań x 90min),
  • zajęcia w grupach maksymalnie 10 osobowych,
  • niezbędny do zajęć sprzęt,
  • pracę samodzielną – każdy uczestnik pracuje sam,
  • opiekę i wiedzę wykwalifikowanej kadry (2 prowadzących w grupie powyżej 8 uczestników),
  • pokaz dla rodziców na zakończenie kursu,
  • projekty wykonane przez uczestnika (przekazane drogą elektroniczną),
  • wydrukowane wybrane projekty uczestnika,
  • dyplom ukończenia kursu.
Zapisz

 

Terminy i lokalizacje

Semestr jesienny (październik - styczeń 2019/2020)

Gliwice, Fabryka Naukowców

ul. Ziemowita 1

Semestr I (NOWA GRUPA!)
  • terminy do ustalenia
Zapisz

 

FAQ

FAQ

  • Czy dla osób kontynuujących zajęcia z semestru, półkolonii lub kolonii są zniżki na zajęcia semestralne?
    Tak, uczestnikom naszych zajęć przysługuje zniżka w wysokości 100 zł (przy wpłacie jednorazowej dla kontynuacji doliczany jest jeszcze rabat w wysokości 10%).
  • Czy jest możliwość otwarcia grupy w szkole, w której uczy się moje dziecko?
    Oczywiście, możemy przeprowadzić zajęcia w każdej szkole o ile zbierze się minimum 8 osób. Prosimy o podanie danych Szkoły, skontaktujemy się z Dyrekcją i podejmiemy działania w celu zebrania grupy.
  • Jak długo trwają zajęcia?
    Czas zajęć jest dostosowany do wieku uczestników a także poziomu zajęć. Zajęcia trwają od 1,5 godziny (dla młodszych dzieci) dla 2 godzin dla dzieci starszych. Jest to wystarczający czas, by dzieci mogły zbudować robota, zaprogramować go i jeszcze się nim pobawić. Z drugiej strony jest to czas, który pozwala na utrzymanie koncentracji i zaangażowania dzieci.
  • Czy w trakcie zajęć Rodzic może wyjść z biura?
    Dzieci na zajęciach przebywają bez rodziców, są pod opieką naszych Instruktorów.
  • Czy konstrukcje powtarzają się, jeśli dziecko było na koloniach, półkoloniach itd. w Fabryce Naukowców?
    Nie, program i konstrukcje nie powtarzają się. Kursy semestralne stanowią świetne uzupełnienie i usystematyzowanie wiedzy zdobytej podczas półkolonii i kolonii.
  • Jak są dobierane grupy na zajęciach?
    Dzieci podczas zajęć pracują w zespołach dwuosobowych. Zależy nam by już w tym wieku uczyły się współpracy i dzieliły obowiązkami. Instruktorzy zwracają szczególną uwagę, by każde dziecko było zaangażowane zarówno w budowę jak i programowanie robotów.
  • Czy można wpłacić pierwszą ratę i zrezygnować, jeśli się nie spodoba?
    Rozumiemy, że są Państwo ciekawi, czy dziecku spodobają się zajęcia. W tym celu przygotowaliśmy zajęcia pokazowe. Udział w zajęciach jest bezpłatny i niezobowiązujący, można sprawdzić, czy zajęcia spodobają się Państwu i Dziecku. Pracujemy w małych grupach, zatem rezerwacja miejsca i wpłata zaliczki jest zobowiązująca.
  • Jak odrabia się zajęcia, jeśli dziecko jest np. chore?
    Wiemy, że dzieci mają bardzo dużo różnych zajęć i najczęściej na odrabianie odpowiada im jedynie dzień, w którym mają zajęcia, dlatego odrabianie będzie odbywać się na 13 zajęciach (czyli tydzień po zakończeniu kursu) - w tym samym terminie, w którym odbywał się kurs, z tym samym prowadzącym i z tymi samymi dziećmi (co jest istotne zwłaszcza dla najmłodszych uczestników). W zależności od konstrukcji i zaawansowania tematu, na którym dziecka nie było, na tych 13stych zajęciach można odrobić od 1 do maksymalnie 2 zajęć. Osoba prowadząca zajęcia weryfikuje nieobecności i zapisuje na odrabianie
  • Czy można otrzymać fakturę VAT za udział dziecka w zajęciach?
    Tak, wystawiamy fakturę VAT. Prosimy o zgłoszenie chęci otrzymania faktury podczas zapisywania dziecka lub najpóźniej do końca trwania turnusu, w którym uczestniczy.
  • Do kiedy trzeba zapłacić za zajęcia?
    Wpłatę należy dokonać do 5 dni od daty zapisu (całość w przypadku płatności jednorazowej lub zaliczkę w przypadku płatności ratalnej). Pozostała kwota podzielona jest na raty, które należy uregulować zgodnie z harmonogramem płatności (wysyłany mailowo).
  • Ilu jest opiekunów w grupie?
    W zależności od ilości uczestników oraz ich indywidualnych potrzeb, dobieramy kadrę. Najczęściej w grupie poniżej 7 osób jest jeden Instruktor, natomiast powyżej - dwóch. W grupie może być maksymalnie 14 uczestników.