Zadzwoń: tel. 604 339 781

Zajęcia dla dzieci (klasy 0-1)

Cykliczne, półtoragodzinne zajęcia z programowania gier odbywające się raz w tygodniu na terenie szkoły, przedszkola (po godzinach lekcyjnych) lub w naszej placówce.
Koder Junior to zajęcia przygotowane z myślą o dzieciach, które ukończyły 5 rok życia i lubią korzystać z tabletu i innych urządzeń elektronicznych. Wykorzystujemy zamiłowanie dzieci do komputerów, grania w gry, by nauczyć je mądrze korzystać z urządzeń oraz wykorzystywać tablety i komputery do nauki. Dzieci na zajęciach dowiedzą się czym jest programowanie i jakie etapy powinno się podjąć aby osiągnąć cel. Dzieci tworzą swoje pierwsze gry i animacje, uczą się ich projektowania, kodowania, rozwijają umiejętności logicznego i analitycznego myślenia oraz tworzenia prostej grafiki. Udział w zajęciach nie wymaga uczestnictwa we wcześniejszych kursach, ale może stanowić kontynuację i uzupełnienie wiedzy zdobytej podczas kursów Młodego Konstruktora.

Zajęcia dla dzieci (klasy 0-1)

Cykliczne, półtoragodzinne zajęcia z programowania gier odbywające się raz w tygodniu na terenie szkoły, przedszkola (po godzinach lekcyjnych) lub w naszej placówce.
Koder Junior to zajęcia przygotowane z myślą o dzieciach, które ukończyły 5 rok życia i lubią korzystać z tabletu i innych urządzeń elektronicznych. Wykorzystujemy zamiłowanie dzieci do komputerów, grania w gry, by nauczyć je mądrze korzystać z urządzeń oraz wykorzystywać tablety i komputery do nauki. Dzieci na zajęciach dowiedzą się czym jest programowanie i jakie etapy powinno się podjąć aby osiągnąć cel. Dzieci tworzą swoje pierwsze gry i animacje, uczą się ich projektowania, kodowania, rozwijają umiejętności logicznego i analitycznego myślenia oraz tworzenia prostej grafiki. Udział w zajęciach nie wymaga uczestnictwa we wcześniejszych kursach, ale może stanowić kontynuację i uzupełnienie wiedzy zdobytej podczas kursów Młodego Konstruktora.

Program zajęć

Zajęcia odbywają się raz w tygodniu (po 90 min) przez cały semestr (12 spotkań w semestrze). Dzieci na zajęciach dowiedzą się, czym jest programowanie i jakie etapy powinno się podjąć aby osiągnąć cel. Ważne dla nas jest aby dzieci mogły najpierw tworzyć te założenia w świecie realnym, w tym z którym mają styczność na co dzień i dopiero później przenosić go w świat wirtualny. W trakcie każdego spotkania dzieci w parach programują gry, tworzą animacje. Dodatkowo każda gra jest osadzona w konkretnym kontekście dzięki czemu dzieci pogłębiają i uzupełniają swoją wiedzę o dodatkowe obszary (np. poznają znaki drogowe, zasady poruszania w ruchu drogowym, kierunki, położenie). Podczas zajęć Koder Junior nie ma budowy z klocków LEGO.

Poza podstawami programowania podczas zajęć dzieci rozwijają umiejętności:

  • budowania sekwencji
  • myślenia analitycznego
  • myślenia przyczynowo – skutkowego
  • samodzielności, ale też pracy w zespole
  • cierpliwości
  • kreatywności w rozwiązywaniu napotkanych trudności
  • rozwiązywania problemów

Cykl zajęć pozwala dzieciom na systematyczne zdobywanie wiedzy, pogłębianie jej, a tygodniowe przerwy między zajęciami umożliwią zapamiętanie materiału jednocześnie nie powodując przemęczenia. Po skończonym cyklu istnieje możliwość kontynuacji.

Materiał dydaktyczny

Do pracy z najmłodszymi wybraliśmy intuicyjne oprogramowanie Scratch Junior, dedykowane do pracy z dziećmi od 5 roku życia, pozwalające na tworzenie animacji i nieskomplikowanych gier. Graficzny system programowania jest na tyle prosty, że nie wymaga praktycznie użycia klawiatury, dzięki czemu już pięciolatek jest w stanie stworzyć własną animację. Programowanie odbywa się w sposób wizualny - elementy języka mają kształt puzzli a poprzez przeciąganie mogą być układane w określonym porządku. W ten sposób tworzy się kod przypisany określonemu obiektowi. Obiekty mogą reagować na zdarzenia zewnętrzne. Dzieci układają z kolorowych bloczków prosty kod, który sprawia, że wesołe postaci poruszają się, wydają dźwięki, znikają.

Ponadto, każdy element graficzny zastosowany w grze, mogą tworzyć w edytorze, co nadaje indywidualny charakter grom, rozwija w dzieciach kreatywność i zdolności manualne.

Graficzny sposób programowania jest przyjazny i intuicyjny dla uczniów, a jednocześnie, dzięki zastosowaniu algorytmów, kształtuje logiczny sposób myślenia. Prowadzi to do uporządkowania procesów myślowych, co jest szczególnie ważne w rozwoju kompetencji matematyczno-przyrodniczych. Interaktywna forma zajęć zapewnia świetną zabawę i zaangażowanie uczestników. Przyswajanie wiedzy jest efektywne, gdyż uczestnicy są motywowani do podejmowania wyzwań, które z jednej strony stanowią zabawę, a z drugiej prowadzą dziecko przez labirynt praktycznych zagadnień, przydatnych w bieżącej edukacji szkolnej.

Cena

Opłata za cały semestr wiosenny (marzec - czerwiec 2019) wynosi 780,00 PLN (680,00 PLN dla kontynuujących naukę*):

  • 180 PLN (140 PLN*) - zaliczka (potwierdzenie uczestnictwa do 5 dni od zapisu)
  • 200 PLN (180 PLN*) - 15 marca
  • 200 PLN (180 PLN*) - 15 kwietnia
  • 200 PLN (180 PLN*) - 15 maja

W przypadku płatności jednorazowej, cena kursu jest niższa o 10% i wynosi 702,00 PLN (612,00 PLN dla kontynuujących naukę*). Płatność powinna być uiszczona do 5 dni od dokonania rezerwacji, jednakże nie później niż w dniu rozpoczęcia zajęć.

* Dotyczy osób, które uczestniczyły w Kursie Semestralnym, Półkoloniach lub Koloniach. Przy zapisie, w polu "kod promocyjny" prosimy wpisać: KONTYNUACJA

W ramach zajęć semestralnych gwarantujemy Państwu:

  • 24 godziny lekcyjne (12 spotkań x 90min)
  • zajęcia w grupach maksymalnie 12 osobowych
  • niezbędny do zajęć sprzęt
  • komfortową edukację w zespołach dwuosobowych
  • opiekę i wiedzę wykwalifikowanej kadry (2 prowadzących w grupie powyżej 8 uczestników)
  • pokaz dla rodziców na zakończenie kursu
  • pamiątkową koszulkę, płytkę z grami wykonanymi przez Uczestnika
  • dyplom ukończenia kursu
Zapisz

 

Terminy i lokalizacje

Semestr wiosenny (marzec - czerwiec 2019)

Katowice

ul. Pułaskiego 25

Semestr I (NOWA GRUPA!)
  • środa, 1730 - 1900 (I zajęcia: 6.03.2019)

Gliwice

ul. Ziemowita 1

Semestr I (NOWA GRUPA!)
  • piątek, 1700 - 1830 (I zajęcia: 8.03.2019)
  • sobota, 1100 - 1230 (I zajęcia: 9.03.2019)

Zapisz

 

FAQ

FAQ

  • Czy dla osób kontynuujących zajęcia z semestru, półkolonii lub kolonii są zniżki na zajęcia semestralne?
    Tak, uczestnikom naszych zajęć przysługuje zniżka w wysokości 100 zł (przy wpłacie jednorazowej dla kontynuacji doliczany jest jeszcze rabat w wysokości 10%).
  • Czy jest możliwość otwarcia grupy w szkole, w której uczy się moje dziecko?
    Oczywiście, możemy przeprowadzić zajęcia w każdej szkole o ile zbierze się minimum 8 osób. Prosimy o podanie danych Szkoły, skontaktujemy się z Dyrekcją i podejmiemy działania w celu zebrania grupy.
  • Jak długo trwają zajęcia?
    Czas zajęć jest dostosowany do wieku uczestników a także poziomu zajęć. Zajęcia trwają od 1,5 godziny (dla młodszych dzieci) dla 2 godzin dla dzieci starszych. Jest to wystarczający czas, by dzieci mogły zbudować robota, zaprogramować go i jeszcze się nim pobawić. Z drugiej strony jest to czas, który pozwala na utrzymanie koncentracji i zaangażowania dzieci.
  • Czy w trakcie zajęć Rodzic może wyjść z biura?
    Dzieci na zajęciach przebywają bez rodziców, są pod opieką naszych Instruktorów.
  • Czy konstrukcje powtarzają się, jeśli dziecko było na koloniach, półkoloniach itd. w Fabryce Naukowców?
    Nie, program i konstrukcje nie powtarzają się. Kursy semestralne stanowią świetne uzupełnienie i usystematyzowanie wiedzy zdobytej podczas półkolonii i kolonii.
  • Jak są dobierane grupy na zajęciach?
    Dzieci podczas zajęć pracują w zespołach dwuosobowych. Zależy nam by już w tym wieku uczyły się współpracy i dzieliły obowiązkami. Instruktorzy zwracają szczególną uwagę, by każde dziecko było zaangażowane zarówno w budowę jak i programowanie robotów.
  • Czy można wpłacić pierwszą ratę i zrezygnować, jeśli się nie spodoba?
    Rozumiemy, że są Państwo ciekawi, czy dziecku spodobają się zajęcia. W tym celu przygotowaliśmy zajęcia pokazowe. Udział w zajęciach jest bezpłatny i niezobowiązujący, można sprawdzić, czy zajęcia spodobają się Państwu i Dziecku. Pracujemy w małych grupach, zatem rezerwacja miejsca i wpłata zaliczki jest zobowiązująca.
  • Jak odrabia się zajęcia, jeśli dziecko jest np. chore?
    Wiemy, że dzieci mają bardzo dużo różnych zajęć i najczęściej na odrabianie odpowiada im jedynie dzień, w którym mają zajęcia, dlatego odrabianie będzie odbywać się na 13 zajęciach (czyli tydzień po zakończeniu kursu) - w tym samym terminie, w którym odbywał się kurs, z tym samym prowadzącym i z tymi samymi dziećmi (co jest istotne zwłaszcza dla najmłodszych uczestników). W zależności od konstrukcji i zaawansowania tematu, na którym dziecka nie było, na tych 13stych zajęciach można odrobić od 1 do maksymalnie 2 zajęć. Osoba prowadząca zajęcia weryfikuje nieobecności i zapisuje na odrabianie
  • Czy można otrzymać fakturę VAT za udział dziecka w zajęciach?
    Tak, wystawiamy fakturę VAT. Prosimy o zgłoszenie chęci otrzymania faktury podczas zapisywania dziecka lub najpóźniej do końca trwania turnusu, w którym uczestniczy.
  • Do kiedy trzeba zapłacić za zajęcia?
    Wpłatę należy dokonać do 5 dni od daty zapisu (całość w przypadku płatności jednorazowej lub zaliczkę w przypadku płatności ratalnej). Pozostała kwota podzielona jest na raty, które należy uregulować zgodnie z harmonogramem płatności (wysyłany mailowo).
  • Ilu jest opiekunów w grupie?
    W zależności od ilości uczestników oraz ich indywidualnych potrzeb, dobieramy kadrę. Najczęściej w grupie poniżej 7 osób jest jeden Instruktor, natomiast powyżej - dwóch. W grupie może być maksymalnie 14 uczestników.

Zapraszamy na lekcję pokazową!

Już dziś umów się na lekcję pokazową w Fabryce Naukowców! Lekcja pokazowa jest bezpłatna - przyjdź i przekonaj się, czy nasze zajęcia spodobają się Tobie i Twojemu dziecku.

Budujemy roboty Lego

Zapisy

FAQ

Masz wątpliwości? Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania!

FAQ